Dlaczego warto jeść regularnie?

Rzadko zdajemy sobie sprawę, że ważne jest nie tylko to, co jemy, ale także, w jaki sposób. Jednym z często popełnianych błędów jest nieregularność oraz nieodpowiednia ilość spożywanych posiłków. Ile posiłków powinniśmy jeść w ciągu dnia? Dlaczego tak ważna jest regularność?

Uważa się, że właściwie skomponowany jadłospis powinien zawierać 5 posiłków dziennie. Pamiętajmy także o tym, by dieta była zbilansowana, czyli dostarczała organizmowi właściwą ilość energii oraz niezbędne składniki odżywcze w zależności wieku, płci oraz aktywności fizycznej. Lepiej zjeść 5 mniejszych posiłków w ciągu dnia, niż 3 większe. Niewielkie posiłki nie obciążają żołądka i zostają szybciej trawione, poza tym dostarczamy organizmowi energie regularnie i zapobiegamy gwałtownym spadkom cukru we krwi, a co za tym idzie unikamy nadmiernego odkładania się tkanki tłuszczowej.

Regularna i zbilansowana dieta ma także istotny wpływ na nasze samopoczucie. Przestrzeganie pór posiłków oraz spożywanie ich w niewielkich ilościach pozwoli nam zapobiec nagłym skokom cukru we krwi, a tym samym przed zmęczeniem, osłabieniem i złym humorem. Szczególnie ważne jest śniadanie, które powinno być najbardziej pożywnym posiłkiem w ciągu dnia. Poranny posiłek powinien zawierać dużo węglowodanów, białka oraz wapnia, które ochronią organizm przed nagłymi napadami głodu w ciągu dnia.

Inne zalety regularnego jedzenia

Regularna dieta przyczynia się także do prawidłowego funkcjonowania twojego mózgu – poprawiasz koncentrację oraz pamięć. Dzięki regularnie jedzonym posiłkom cukier uwalniany jest stopniowo, przez co wytwarzana jest odpowiednia ilość energii – niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Na stronie spis.com.pl dowiesz się, na czym polega skuteczne odchudzanie – sprawdź opinie i ranking tabletek

Zostało stwierdzone, że spożywanie posiłków o regularnych porach może mieć pozytywny wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej i chroni nas przed nadwagą. Niewłaściwa dieta i przekąski pomiędzy posiłkami dostarczają wielu pustych kalorii, które powodują odkładanie się zbędnej tkanki tłuszczowej w naszym organizmie.

Jeśli przyzwyczaimy nasz organizm do regularnego i zbilansowanego spożywania posiłków możemy być pewni, że unikniemy uczucia głodu, a energia w organizmie będzie optymalnie wykorzystywana.

5 posiłków dziennie

I. Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który powinien zapewniać nam najwięcej energii. Należy zadbać o to, by śniadanie składało się z produktów ze wszystkim grup żywnościowych.

II. Drugie śniadanie to niewielki posiłek, który powinien stanowić przekąskę przed obiadem (dla zaspokojenia głodu). Może to być jogurt plus jakiś owoc (banan lub brzoskwinia) z dodatkiem płatków śniadaniowych.

III. Obiad powinien dostarczać najwięcej kalorii i zapewniać dzienne zapotrzebowanie poszczególnych składników odżywczych. Musimy pamiętać, aby nie przesadzać z ilością tłuszczu i nie zapominać o warzywach.

IV. Podwieczorek powinien spełniać taką samą funkcję jak drugie śniadanie.

V. Kolacje najlepiej spożyć 2-3 godziny przed snem, aby organizm zdążył strawić dany posiłek. Kolacja powinna być lekkostrawna i zapewniająca około 300 kcal dziennego zapotrzebowania.

Post Comment